o wizualiach, o fotografii
środa, 03 marca 2010
DESA?

W Desie na aukcji młodej sztuki jutro do nabycia fotka Anety Grzeszykowskiej. Licytacja od 500 PLN. Seria znana, zasłużona. Ja bym kupił.

Polish young art is on auction tommorow in Desa. A single work from our best representatives is on sale, with the bidding starting from 500 pln. I would go for it (pic is known and has been exhibited).

tutaj / bids here

 

 

Aneta Grzeszykowska (ur. 1974 r., Warszawa), # 9, 2005 r., fotografia barwna/pleksiglas, dibond, 47 x 37 cm, edycja 1/5

sobota, 23 stycznia 2010
Wild Wonders of Europe Online Photo Competition

czy można nie lubić takiech fotografii, tylko dlatego, że nie mają kontekstu społecznego? Są piękne, ale puste, bo nie mówią nic o człowieku?

 

 

Can just not like this sort of pictures, just because it is deprived of the social context? Are they beautiful but empty, just beacuse they say nothing about man?

 

Wild Wonders of Europe Online Photo Competition:

"Jump",  Grand Prize – Adult - Janne Heimonen, 28 Years old, Finland

“I was laying on the ice and watching the dipper dive for food from the stream in front of me, in the last sunbeams of sunset.”

 

"Trying to gain height", Grand Prize - Young Crew, Marcus Valeur, 18 Years old, Norway

“This was the very last image in a series of more than 25 pictures. None of the images had sufficient sharpness in the head region – except this.”

czwartek, 29 listopada 2007
Miasto / City - Paweł Żak

Nowy nocny projekt miejski Pawła Żaka. Kurtka na wacie, ja robie prawie to samo , ale daleko mi do skończenia.Blogger nie ma szczęście. (choć PŻ nie uważa, by były to projekty podobne). 

Wedle słów autora zapytanego przez krc1000 "to co mozna zobaczyc na stronie luksfery to prace z lata 2006. Moje zalozenie bylo( i jest bo kontynuuje te serie) takie ze fotografuje nocna miejskosc raczej jako pojecie niz konkret tj. ze unikam miejsc latwo rozpoznawalnych, ze bardziej interesuja mnie widoki peryferyjne, ze poszukuje- poprzez noc innego- zaciekawiajacego chocby plastycznie widzenia obszarow ktore zwykle omijamy wzrokiem. Zalozeniem estetycznym i technicznym zarazem jest ze unikam zrodel swiatla w kadrze- chce zeby w moich pracach noc oswietlala sama siebie nie wiadomo skad.

Technicznie- aparat srednioformatowy(mamyiaRB67) obiektyw szeroki, czasem standard, negatywy Fuji NPL, pomiar swiatla- lustrzanka cyfrowa"

 

 

A new night city photo project from Pawel Zak. Damn, I do quite the same thing but did not finish yet. No luck for the blogger. (although Pawel Żak says that they are not similar at all)

 
And here is what the author says to krc1000 about it "what you can see at luksfera.pl is my work from summer 2006. My assumption was (is - I continue with this series) to photograph the night cityness rather as an idea than something material, I avoid places that cab be easily recognizad, I search for peripherial views, that I seek through the night for a new , inspiring , at least in the artistic way, vision of the cityscapes that we tend not to look at, passing them by. My artistic and techical assumption was to avoid sources of light being cought on the photograph, that the night produces light by itself, and you don't know how

Technicaly - I used Mamiya RB67, side lens, sometimes 50mm, Fuji NPL and digital lightmetering"

 

Check it at LUKSFERA

 

 

 

 

 

 


 

środa, 28 listopada 2007
again
 

wtorek, 27 listopada 2007
more TRAINZ
Photo by krc1000 
czwartek, 22 listopada 2007
TRAINZ

work in progress...

 

 

 

 

by KRC1000 

czwartek, 04 października 2007
slow food, fast photo

Jeden z moich niedawnych posiłków.

One of my recent meals.

 

 


 

wtorek, 18 września 2007
grzechy główne

Patryk i Patrycja z TESCO przedstawiają:

 

ZAZDROŚĆ

 

 

NIECZYSTOŚĆ

 

 

 

 

 

GNIEW

środa, 01 sierpnia 2007
Thomas Zika vs Miklos Gaál

 

 

Thomas Zika

 

Olivio Barbieri, Miklos Gaal, Toni Hafkenscheid - mistrzowie kamer o niesztywnej konstrukcji. Ich cel to wyłuskanie z makroprzestrzeni doskonale ostrego ziarenka piasku, malutkiego człowieczka, który w
zaburzonej skali wydaje się rzeczą mikroskopijną, a jednocześnie bardzo namacalną. Do konstruowania tych mikroświatów z mistrzostwem posługują się wielkoformatowym sprzętem analogowym
o niesztywnej konstrukcji. Na ich zdjęciach pokazywany jest zdeformowany świat, widziany z niezdefiniowanej - ani bliskiej, ani dalekiej - perspektywy, o zniekształconej skali. Manipulacja przez nich dokonywana jest ewidentna, ale sam środek fotograficzny niesie dodatkową wartość estetyczną / intelektualną oraz doskonałość płynącą z półtorawiecznej historii fotografii. Fakt użycia analogowego, niesztywnego, wielkoformatowego sprzętu fotograficznego jest jednak podkreslany niemal w każdej recenzji prac tych artystów.

Niepokojące wrażenie zaburzonej skali wywołuje rownież seria zdjęć zatutułowana "Bathers" Thomasa Ziki. Mamy przed sobą obrazy kąpiących się ludzi widzianych z odległej perspektywy, wyłuskiwanych z wody smugami ostrości. Dodatkowo postacie są jakby wycięte z gazet, płaskie. Zika serwuje nam kolejną deformację.

Dopiero po dłuższym czasie po tym, jak zetknąłem się ze zdjęciami Ziki dowiedziałem się, że to nie sprawne posługiwanie się kamerą wielkiego formatu, tylko efektowna manipulacja w PSie. Ani autor, ani żaden z recenzentów tego kunsztu nigdzie nie podkreślał.

Photoshop 1.0 ujrzał światło dzienne w 1990. Kilkanaście lat to za mało na to, by wnieść dodatkową wartość estetyczną?